pemakijo.reismee.nl

Australië door de ogen van Joyce

Eindelijk schrijf ik eens een verhaal! We hebben al zoveel gedaan en zo veel beleefd! Eerst over Noosa en Rainbow Beach. We gingen eerst naar Noosa en daarna naar Rainbow Beach, wat eigenlijk helemaal niet handig is omdat Noosa dichterbij ons huis is. M'n ouders dachten dat ze dan in Noosa te horen kregen dat ze de spullen op konden halen, maar de spullen konden pas veel later worden opgehaald.

Noosa was heel mooi! Het strand was zo wit met zulk mooi helder blauw water! Echt een paradijs wat mij betreft. In Noosa hebben ze ook een national park, waar je koala's kunt zien. I.v.m. Daisy moesten we er twee om twee heen gaan. Papa met Kim, en mama met mij. Kim en papa hadden helemaal geen koala's gezien. Dat gaf nou niet echt goede hoop. Ik wilde dan ook niet een heel uur lopen, in tegenstelling tot mama. Daarom hadden we uiteindelijk besloten dat ik terug mocht en mama het rondje zou afmaken. Op mijn terug weg zag ik twee mensen naar een boom wijzen. Iedereen begon te kijken en foto's te maken. Ik vroeg dus wat er was en toen zij die vrouw dat er een koala in de boom zat! Die mevrouw sprak met een heel Nederlands accent, ik vroeg ernaar en het bleek dat ze ook Nederlands was! Arme mama, die zit een heel uur te lopen en ik heb nu al een koala gezien, wat een geluk voor mij!

Rainbow Beach was ook heel gaaf! We hebben daar ook best veel gedaan. Een van de eerste dagen gingen we naar een strand waar je ook mocht vissen. Het strand was weer heel wit met heel mooi blauw water. Toen ik ging zwemmen, zag ik opeens dolfijnen zwemmen op ongeveer 20 meter afstand van mij! Heel cool! Mama kwam ook snel het water in met het surfboard en we probeerden naar ze toe te zwemmen, maar we konden ze niet meer vinden. Later toen we weer uit het water waren zagen we ze weer. In Rainbow Beach ben ik ook nog gaan paardrijden. Het was een beetje saai, want we mochten alleen maar lopen. Ik had ook gehoopt dat we op een gegeven moment wel sneller gingen, maar dat niet. Wat wel heel gaaf was, was dat we vanaf het strand waar we op reden heel goed de rotsen konden zien waar Rainbow Beach zijn naam aan te danken heeft. Die rotsen hebben wel 72 verschillende kleuren! Papa, Kim en ik zijn ook nog met z'n drieën naar Fraser Island geweest, want weer moest er iemand bij Daisy blijven. Mama was er al een keer geweest, dus die bleef bij Daisy en heeft het volgens mij best leuk gehad. Ze heeft ook nog iemand gered die een verstandelijke beperking had. Hij zat vast in de stroming van de zee en mama tilde hem eruit. Daar waren hij en zijn familie haar erg dankbaar voor. Wij hebben het ook heel leuk gehad. We zijn naar heel veel mooie dingen geweest zoals McKenzie Lake en Eli Creek. Het was allemaal heel mooi. Toch is Fraser Island in de loop van de jaren veel meer toeristischer geworden. Dat vind ik wel jammer. Het is nog steeds wel heel groen en we hebben 4 dingo's gezien!

Wat ik ook nog heb gedaan toen we weer thuis waren, is mijn cv inleveren bij wat winkels zoals Subway, de pizzahut, de bakker en Wok Me sushi bar. Ik had kort daarna al een berichtje gekregen dat ik werk had bij de sushi bar! Ik was heel blij, niet alleen omdat het mijn eersteechte baantje was, maar ook omdat ik deenige was met een baantje. Ik kon al snel beginnen. Mijn eerste werkdag verliep volgens mij heel goed en ik vond het heel leuk. Ik moest heel veel dingen te gelijk doen: Schoonmaken, afwassen, bestellingen opnemen en maken, achterhunkont opruimen. Hun = het aziatisch echtpaar dat de tent runt en niet heel goed Engels spreekt, ik kan hem amper verstaan en hij commandeert je ook echt. Maar ik blijf gewoon vriendelijk knikken en dat werkt dus!En al die verschillende taken moest ik allemaal leren en weten en doen in 2 uur! Het was wel even hard werken maar ik vond het heel leuk en heb al zin in de volgende keer! Ze waren namelijk heel tevreden dus ik mag blijven. Ik werk nu pas een keer per week, maar dat is altijd nog meer van de rest van mijn gezin!

Cool
HAHA!

Mama, Kim en ik hebben ook al geshopt voor ons schooluniform. We hebben donderdag 21 januari een gesprek gehad op Meridan. Het ging heel goed bij ons allebei. We hebben allebei vakken uitgekozen die we heel leuk vinden en die bij ons passen. Ik zelf heb ook als extra vakken "Science Investigations" en sport ("Health ande Physical Education": helft theorie, helft praktijk). Ik ga ook nog meer sport doen zoals voetbal en volleyball en heb er heel veel zin in. Voor de eerste keer hebben Kim en ik heel veel zin in school. We maken namelijk dan eindelijk een beetje meer vrienden. Het uniform is ook minder erg dan we dachten. We dachten dat onze rokken op onze enkels zaten maar hij zit net over onze knieën. Het is wel heel leuk om dan met je zus schooluniformen te passen en te lachen om hoe we er allebei uitzien.

Liefs Joyce xxx

Reacties

Reacties

Peter en Marieke

Cool verhaal en de uniformen....die staan jou en Kim prima! Maar jullie zijn zelfs nog knap met een vuilniszak aan! De sushipet en shirt staan ook top en de sushi is erg lekker! Iedereen die wil proeven kan bij ons verblijven!

Marja meijer

Mooi verhaal joyce, leuk om een beetje jullie gevoel over Australië te lezen. Je heb al veel mooie dingen meegemaakt en super dat je een baantje heb. Gefeliciteerd! En die school uniformen staan jullie vast super! Spannend school en inderdaad leuk om nieuwe vriendinnen te krijgen. Fijn dat het allemaal zo goed met jullie gaat. Liefs van ons uit Nederland xx

Oma Miny

Goed verhaal Joyce, je hebt het talent van schrijven zeker van je moeder geërfd , zeker niet van je vader. Dikke kus .

Miriam

Wat een gezelligheid! Ben benieuwd naar jullie schooluniformen, meiden! Marijne had in Nicaragua ook een uniform aan naar school. Best makkelijk ook, hoef je niet te kiezen wat je aantrekt :-) Liefs voor jullie allevier (ook voor de mensen zonder werk, hihi.)

opa en oma Walter

Top verhaal en niet eens uit je duim, maar voor het echie.

Elly

Leuk hoor Joyce, ik hoop dat Kin en jij ook een hele leuk tijd op school krijgen.
Knuffel voor jullie allemaal. xx

Franka

Mooi verhaal Joyce! En ehh....wij lussen wel een portie Sushi ;-)
XXXXXXXXXXX

Anja

Leuk verhaal en ben benieuwd naar de foto's van de dames in schooluniform. Dat is zo apart vooral omdat wij dit niet kennen in Nederland

Sandra Onno en Nova

Tjeempie Joyce had jij ff mazzel dat je dat rondje niet had afgemaakt! En het fotootje van jouw aan het werk was werkelijk top! Nu nog een foto van jullie uniform dames! Misschien wordt het wel een grote hit hier bij ons en gaan wij over op Uniform!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!