pemakijo.reismee.nl

Avonturen in Australië

We willen iedereen nog een heel goed 2016 wensen! Het is wat aan de late kant, maar laten we zeggen dat dat een beetje Aussies is...best handig om het daar op af te schuiven!

Alhoewel..veel dingen duren hier iets langer en gaan trager, behalve als je moet betalen dan staat er werkelijk overal bij ASAP. Raad maar wat dat betekent! Zo zijn onze spullen al op 2 januari in Brisbane aangekomen (we denken dat we de boot hebben zien varen toen we aan het strand zaten, haha), maar hebben we ze ook al bij ons thuis? Dacht het niet. Allerlei controles, extra lijsten die ingevuld moeten worden, etcetera. Dan zouden ze, met beetje mazzel gisteren opgehaald kunnen worden. En mazzel hadden we: er worden steekproefsgewijs (mooi scrabble woord) spullen helemaal doorzocht en inderdaad: die mazzel hadden en hebben wij! Aanstaande dinsdag kunnen we onze spullen ophalen en klein mazzeltje erbij: dat kost dan 450 dollar extra bovenop de kosten die we sowieso al hadden, hoera?! Een keus hebben we niet echt (oké, alleen de keuze hoe we ermee omgaan, want dat zit inmiddels wel in mijn eigen blackbox opgeslagen!), want anders krijg je gewoon je spullen niet. En dat zouden we sowieso niet willen en stel je voor dat ik iemand zie fietsen op mijn Hollandse witte fiets met voor- en achterdrager...dan is de kans reëel dat ik hem of haar eraf sleur! Nou ja, niet echt, want ik ben heel zachtaardig en nooit fanatiek?! Al met al wel leuk om onze spullen dinsdag weer te hebben!!

En ons nieuwe huis..een heerlijke plek! Ondertussen pasten we ook op het huis van Hanneke en met name ook op Cleo, hun hond. Naar het strand vindt ze heerlijk en toen Daisy er was genoten ze daar samen van. Hanneke was 24 december met gezin naar Sydney gegaan om daar met Andy's familie kerst te vieren. Ik hen naar het vliegveld gebracht en dezelfde dag liet Hanneke weten dat ze de 25e alweer terug kwamen (ipv de 29e) omdat haar moeder slecht ging. En dat ging zo snel dat ze kort na dit bericht al overleden was. Verdrietig maar ook opgelucht, Hanneke's moeder dementeerde en haar situatie was schrijnend. De familie in Sydney had nog kerstlunch met elkaar en zaterdag erna zaten Hanneke, Andy, Natasha en Niels alweer in het vliegtuig (Peter bracht ze om 4.30 uur weg en.... toen werd het al licht!) naar Amsterdam. Sterkte voor alle betrokkenen.

Wij vierden kerstavond met z'n vieren en kerstdag eten bij Nick en Rachel en even heerlijk in de spa! Tweede kerstdag is hier boxing day dus uitverkoop begint. Wij ook even geshopt en het was druk, maar wel te doen. En toen eindelijk 3e kerstdag of beter: 27 december, Daisy zou bij ons aankomen!! We zouden in de middag gebeld worden als Jetpets zou vertrekken vanaf Brisbane airport. Daisy vloog van Melbourne naar Brisbane en is inmiddels al een echte wereldreiziger! Ben soms wel een beetje benieuwd of ze enig idee heeft dat ze aan de andere kant van de wereld is. Wij, mensen, vullen van alles in van wat honden denken en vinden. Maar het echt weten...dat gaat niet. Einde middag hadden we nog steeds niet gehoord, geduld...en er werd ook niet gebeld want in 1 keer stond het busje van Jetpets voor de deur! Joepie, wat was dat gaaf!! Allemaal superblij en de video die hier bij hoort staat op Facebook en Youtube. Als we terug zijn in ons huis (we zijn nu ruime week op vakantie) zetten we hem ook op reismee. Ik denk dat die beelden meer zeggen dan woorden.

Ik ga nu ff Daisy uitlaten en dan later meer over oudejaar, de inbraak in ons huis in Alkmaar, dolfijnen, vakantie en... de dakdragers die met kayak en spullen zo veel an ons autodak af donderden op de snelweg...

Liefs en ik kom bij jullie terug ASAP xxxx

Franka

Jeetje...wat een belevenissen weer...ben erg benieuwd naar het vervolg verhaal..
Geniet van jullie vakantie! En ook Sterkte aan Hanneke en haar familie.
Liefssss uit Boxtel