pemakijo.reismee.nl

Joepie, we hebben een huis!

En over de titel en het heerlijke gevoel dat erbij hoort zometeen wat meer...

Eerst even iedereen bedanken voor het volgen van onze verhalen en de leuke, lieve en warme reacties! Niet dat we niet genoeg warmte hier hebben, pfff het is af en toe snik heet. Aan de ene kant heerlijk weer, aan de andere kant soms ff te heet. Daar moeten we echt nog beetje aan wennen. En het zou nu ook wat meer moeten regenen hier en daarmee ook wat meer afkoelen. Dus wellicht kunnen jullie beetje regen en water vanuit Nederland hierheen sturen! Maar dat is niet waarmee ik begon: bedankt voor het volgen en de reacties!

En uiteraard voelt en is een groot deel van de tijd nu hier vakantie en zie en schrijf ik vooral over leuke dingen, kansen en mogelijkheden. En toch voelt het nu anders dan vakantie, juist omdat we weten dat we hier voor langere tijd zijn en daarbij hier zullen werken, studeren/leren, leven. Het is ruim 3 weken nu en het voelt als veel langer. En om de illussie te doorbreken dat het alleen maar rozengeur en maneschijn hier is (of koala's en kangaroe's of zon en zee of vegemite en reuze garnalen....nou ja, dat laatste klopt eigenlijk niet want daar houd ik helemaal niet van, haha!!), ik mis Nederland zeker af en toe! De contacten, de kerstsfeer, het heerlijke bruine brood met kaas. En ik ben niet de enige: Kim heeft het af en toe aardig lastig en zou dan het liefst dezelfde dag nog op het vliegtuig naar Nederland stappen. En dat snappen we en dat mag ze ook zo voelen en ....ze blijft voorlopig hier. Ik moet ook zeggen dat ze echt haar best doet om er wat van te maken, maar dat kost uiteraard tijd en dat met alle (puber)hormonen die door het lijf vliegen.... een hele klus!! En als we haar dan gisteren verdrietig zien en vandaag helemaal in de 7e hemel bij het aaien van een kangaroe en vooral een koala (wat zou ze die graag mee naar huis nemen!) dan is dat een mooie weergave van hoe het gaat deze weken. En Joyce...gaat anders en ontmoet momenteel ook meer leeftijdsgenoten dus dat is ook wat makkelijker. Joyce heeft ook wat meer activiteiten, m.n. (water/zee)sport en gaat net ietsje sneller ergens op af. En Peter....gaat weer anders (afgezaagd misschien maar zo zie je maar weer dat ieder mens uniek is en vooral evenmooi anders is!!). Hij kan het beste tegen de warmte en vist regelmatig - daar krijgt hij echt nooit genoeg van! Soms zitten we met z'n allen aan tafel (met Andy, Hanneke en hun kids Natasha en Niels) en voor je het weet hebben Andy en Peter het weer over vissen. We gaan naar een winkel voor een surfplank en ernaast zit een winkel met visspullen en dan ben je zomaar Andy en Peter kwijt. Of we rijden ergens en Peter ziet een hengelsportzaak en rijdt bijna aan de andere kant van de weg....het doet Peter in ieder geval goed en daar zijn we allemaal blij om. Goed voor zichzelf, goed voor z'n gezondheid en daarmee ook goed voor ons.

En dan ons nieuwe huis: dat doet ons allemaal goed. En niet alleen ons vier (en zometeen Daisy!), maar ook onze vrienden hier en in Nederland, iedereen reageert zo leuk en blij, echt top! En dat huis hebben we niet zonder slag of stoot gekregen. Nou eigenlijk dat huis wel, maar het verloop met het beachhouse is een verhaal apart. Het liep vanaf het begin al niet soepel en wij hadden nog steeds wat twijfels en vragen waar we geen antwoord op kregen. En toen het volgens de Real Estate rond was (zonder antwoord op onze vragen en zonder dat we de bovenbuurman ontmoet hadden. Want dat laatste wilden we graag voor we erin gingen. Stel je voor het is een één of andere Creep en we laten twee van die mooie meiden achter als wij even weggaan...ik ben over het algemeen aardig positief en wil toch ook de realiteit van dit soort dingen niet uit het oog verliezen), wilden wij een bevestiging (afgelopen vrijdag) en die kregen we dus niet. Maar dat had je natuurlijk al gelezen.... Afgelopen maandagochtend vroeg hadden we met Ian en Robin afgesproken (collega's van Hanneke, echt een heel leuk echtpaar met ook twee dochters). Nog een keer goed door het huis gegaan en het voelde niet alleen top, het zag er ook super uit en bood/biedt veel mogelijkheden zowel binnen als buiten. Vanavond of morgen volgt filmpje! En de prijs was ook nog eens top (100 euro per week goedkoper als het beachhouse) en we mochten meteen maandag de sleutel. Dit omdat we Ian dan zouden helpen de spullen eruit te sjouwen en weg te brengen en het zelf zouden schoonmaken.

Zij helemaal blij dat ze verder niet naar het huis hoefden om te kijken (ze hadden genoeg zorg om zijn moeder die nu vlak bij hen woont. Ze is 95 en gaat wat achteruit) en er ook niet hoefden schoon te maken. Door Hanneke hadden ze ook 100% vertrouwen in ons en het klikte ook meteen dus hoe mooi kan het zijn: iedereen very happy! Geen gedoe met Real Estate en we mogen doen en laten wat we willen! Een half jaar of langer dat mogen we ook zelf weten en dan ook nog heerlijke locatie: ongeveer een kilometer van het strand en 2,5 km van school (Meridan State Highschool) en vlakbij Hanneke. Peter en Andy hadden alweer bedacht dat dat gemakkelijk is om af te spreken om te gaan vissen.....zucht, haha! Gelukkig was nog niet alles geregeld voor het beachhouse (als de Real Estate Agent - ik noem haar voor het gemak even (fictief) Ann - goed haar werk had gedaan waren afgelopen vrijdag de papieren getekend. Gelukkig voor ons dus niet) en hadden we nog niets getekend. Dus Peter stuurt keurig mailtje naar Ann en warempel: ze reageerde binnen 5 minuten terug en binnen 10 minuten al een tweede keer. Dus ze had toch tijd om te reageren (en waarschijnlijk denken jullie nu net als wij "als het haar uitkomt..."). Eerste mailtje was onaangenaam met 'wettelijk dit en dat' en iets over de borgsom. Het tweede mailtje (en je leest het goed): "gefeliciteerd met jullie aankoop van het beachhouse en graag binnen 72 uur de borg betalen". Reactie Peter: "are they really pulled of the pot" ("zijn ze helemaal van de pot gerukt") en Joyce: "are they totally beaten of the map" (die mag je zelf vertalen en nee, het is geen correct Engels. Maar we hebben er zelf wel lol om!). Peter gebeld en uiteraard had Ann geen tijd om aan de telefoon te komen. Vonden wij prima, wij hadden verder geen verplichtingen aan hen. En uiteraard belde Ann toen zelf en kwam het uiteindelijk tot allerlei excuses en dat ze niet wist dat ze terug moest bellen en....weet ik veel wat. Netjes afgesloten en ze wenste ons succes met het vinden van een huis, niet wetende dat wij die al hebben (en ik dacht er stiekem bij 'lekker puh').

Hanneke gaf ook aan dat het geen normale gang van zaken was hoe het met de Real Estate was gelopen en we waren blij dat we niet aan ons gevoel waren voorbij gegaan dat dit geen goede basis was om een overeenkomst aan te gaan. En als we dan nu door ons nieuwe huis lopen....kan ik wel een gat in de lucht springen. Met heel veel dank aan Hanneke!! Kim en Joyce hebben ieder hun eigen slaapkamer met ruim balkon, wij een lekkere kamer, een huiskamer boven en één beneden, leuke keuken, grote tuin met veel mogelijkheden en een dubbele garage. Ja, inderdaad: voor alle hengels!!

Liefs, Pemakijo.

P.s. 1: vanavond volgt opstel van Kim, erg leuk!

P.s. 2: ons adres: 3 Mathilda Crescent, 4551 Battery Hill, Queensland, Australia

Anja

Fantastisch beticht. Een huis dan begint pas het echte wennen. Lieve meiden het valt zeker niet mee wennen in een ander werelddeel maar ik ben beretrots op jullie. Samen met jullie ouders komen jullie er door heen. Probeer te genieten want echt als je zo oud bent als ik weet je pas wat een unieke kans jullie hebben gehad. Lieve groet speciaal voor Kim en joyce

Ria Westerhof

Hiep hiep hoera. Fijn een eigen plek. Die Ann snapt er niet veel van. Hahah. Maakt niet uit. Lekker verder in een eigen huis. Ik kijk uit naar foto,s of film. Meiden een eigen kamer. ook fijn. Kim voor jou even een riem onder het hart. Jullie hebben heerlijk zomer. Dat geknoei hier met het weer zit je echt niet op te wachten. Ik wil graag wat water jullie kant opsturen maar helaas het stormt de verkeerde kant op. Veel plezier in de nieuwe woning. En Peter, geniet van het vissen. Heerlijk toch. Dikke kus.XXX

Miriam

Wat een ontwikkelingen zeg! Goed om te horen dat jullie je eigen plek hebben nu. Hoop dat het settelen dan ook wat gemakkelijker gaat. Liefs voor jullie allevier!

Trouwens, die hitte, ik kan me levendig voorstellen dat je een regenbuitje wilt. Hebben we afgelopen zomer op onze tropische reis ook vaak gewenst ;-)

Tony Plumstead

I wish you and your Family Peter all The best in Aussie. You. Look after yourself Peter. I think your Very brave. To move to a new World after Everything you have been though.

Tiny Baneman

Wederom weer ontzettend leuk geschreven! Het is voor ons achterblijvers geweldig om zo op de hoogte te blijven van jullie fantastische avontuur in Australië. Ik wens jullie bij deze alvast hele fijne kerstdagen, en de beste wensen voor het nieuwe jaar! xxx

Janny Baneman

Allereerst gefeliciteerd met jullie woning!En natuurlijk moet iedereen wennen al gaat het sommige wat makkelijker af...Wordt straks vast weer leuker als Daisy bij jullie is.Hele fijne feestdagen en veel liefs xxx

Aad en Marga de ruijter

Wij wensen jullie hele fijne KERSTDAGEN en een heel goed en gezond 2016.

jullie liefste kleinste nichtje Therese

lieve kim jammer dat je je nog niet op je gemakje voelt wij missen jullie allemaal maar willen wel dat jullie het daar leuk hebben
dat duurt vast niet lang meer
Nog een fijne 2016
En geniet maar goed van jullie nieuwe huis

Groetjes Therese

Tante Eeg en Oom Niek.

Wat schrijf je toch leuk Mariek. Fijn dat jullie een huis hebben, een zorg minder. Ik ben jaloers dat het daar zo lekker warm is, hier is er regen en storm. En wij zijn blij dat verder alles goed gaat! Verleden week een paar dagen naar Brussel geweest erg gezellie maar ook slecht weer. Liefs van ons xxxx

Lara

Wat leuk om dit te lezen!! Ik vind het ook super om te horen dat jullie het fijn hebben met zijn alle!
En al die foto's, daar word ik jaloers door hoor haha.
Ik mis jullie wel! Dikke knuffel en alvast een hele fijne kerst xxx

Sandra Onno en Nova

Meine Gute, allereerst gefeliciteerd met het huis! Klinkt veelbelovend! Maar die Ann zou je wel over de toonbank willen trekken! Goed dat jullie zo beheerst blijven... Plaatsvervangend zit ik me hier auf zu fressen. Maar goed, ik lees ook spitze verhalen over vissen en andere fantastische dingen die men doet in mooi weer!! Lieve Kimmie je doet het zo goed. Blijf de zon zien...die is er gelukkig plenty???? Vrienden, dansen sport! Nieuwe uitdagingen en nieuwe herinneringen maken! Tot schrijfs lieve Pemakijo...ver weg maar dichtbij

Miranda Middag

Hee, wat heerlijk, een eigen plekje. Geniet er van! Veel liefs. xxmm