pemakijo.reismee.nl

Triple D: Dicky Beach, Daisy, Dolphins

We zijn nog steeds bij Hanneke in Dicky Beach. Uiteraard vinden we het erg leuk hier en kunnen de kids het prima vinden met elkaar, maar een eigen plek is ook niet 1,2,3 rond. En als je denkt dat het rond is dan blijkt het toch vierkant (of zoiets).

We waren en zijn bezig met het huis in Currimundi (vlakbij Currimundi Lake en het strand) en dat is nog steeds niet afgerond. Ik heb inmiddels begrepen dat we er maar beter aan kunnen wennen dat we niet terug gebeld worden, ook al is dat 3 keer achter elkaar beloofd. Nou denk je misschien 'dat gebeurt in Nederland ook" en ....dat gebeurt hier dan ook eens 3 keer zoveel. En we worden ook zeker wel voor bepaalde dingen teruggebeld: voor danslessen, de voetbalclub, de tennisles. Maar niet over Daisy of het Beachhouse. Afgelopen vrijdag leek het huis (beachhouse) in Currimundi helemaal rond en toch waren er nog wat zaken die geregeld moesten worden en waarover we teruggebeld zouden worden. Not dus. En nou doet zich dit weekend een nieuwe mooie kans voor: collega van Hanneke die ook bij Currimundi woont, heeft net het huis van zijn moeder leeg gehaald en we mochten daar gratis matrassen ophalen. Hij zei toen we kwamen "why don't you take the whole house?" We dachten dat hij een grap maakte, maar hij was serieus. Dus daar praten we nu over verder en hopelijk is morgen of dat huis rond of het Beachhouse. To be continued...

En inmiddels hebben we al heel wat leuke Nederlandse gezegden in het Engels vertaald waar ze hier geen snars van begrijpen, haha. Wat dacht je van "you are a thief of your own purse"; of "there is no shot in" of "the apple doesn't fall far from the tree". Of: "the monkey comes out of the sleeve". Of andersom: "je trekt mijn been" (you're pulling my leg = je houdt me voor de gek).

En dan de surflessen: die gaan echt goed, Joyce had het snel te pakken, maar die Kim: ging ook als een speer. Goeie balans en dat helpt. Bekaf was ze na 1,5 uur op zo'n surfboard, maar ze wil er mee doorgaan dus dat is mooi! Joyce heeft inmiddels een surfboard (die kreeg ze nog voor haar verjaardag, beetje maf wel. Ze is al bijna weer jarig!). Andere surfboard mogen we hier lenen dus dan kunnen we beetje kijken welke we er bij kunnen/moeten nemen. En dan de tennisles: Joyce ging mee omdat Kim dat prettig vond en degene die het leuk vindt is Joyce en niet Kim, haha. Kim was meer een balletdanseres op het tennisveld, wel heel charmant!

En Daisy, the never ending story. Ze vertrok uiteindelijk keurig netjes afgelopen maandagavond. We kregen nog wel klein berichtje tussendoor dat de vlucht bijna niet door ging omdat Emirates de tussenstop in Dubai voor Daisy te kort vond... en ze mocht toch mee op voorwaarde dat ze langer in Dubai zou blijven. En dat gebeurde dus ook. Ze hielden haar ruim meer dan 24 uur in Dubai. Waarschijnlijk hebben ze haar uitgelaten met gouden handschoenen, was de waterbak met kristallen afgezet en hebben ze haar poep gebruikt voor speciale koffie....who knows!! Er is namelijk een heel bijzondere koffiesoort op deze aardbol die gemaakt wordt van poep van een kat....google maar! Maar goed, Dubai: ze werd daar goed verzorgd en het ging ook goed met haar kregen we door. Woensdag vloog ze door naar Melbourne waar ze afgelopen donderdagochend is aangekomen. Daar zouden we dan die dag bericht van krijgen. Not dus...ik ben er eind van de dag zelf achteraan gaan bellen en vrijdagochtend kregen we door dat alles goed was met die harige lieve viervoeter! En door de langere vlucht komt ze nu niet de 26e maar de 27e aan. Ook goed als ze maar hier komt! Hopelijk kan ze beetje tegen de warmte, Victoria (waar Melbourne ligt) heeft een hittegolf, met (te) veel bosbranden.

Hier is de temperatuur goed en vooral in de middag krijg je een lekkere zeewind die wat verkoeling geeft. En veel sporten worden in de ochtend of avond gedaan dus dan gaat het prima. Vrijdagavond zijn we naar de voetbalclub geweest waar Joyce waarschijnlijk gaat spelen. Leuke club, heel anders dan in Nederland en...een heel aantal Nederlanders die lid zijn. Voetbal is toch meer een Hollands ding dan rugby of korfbal (Netball hier). Joyce blijft sowieso surfen want dat vindt ze echt super.

En dan Peter: hij vist de laatste week al heel wat. Hij is al twee keer met Andy heel vroeg (5:30 uur) met de boot de zee opgegaan. Beide keren wel wat gevangen (in ieder geval bot, haha), maar te klein om mee te nemen. Wel gaaf dat hij zeeschildpadden en dolfijnen heeft gezien. En een echte hamerhaai! En vandaag heeft Peter de vissen ook goed te eten gegeven nadat hij zeeziek was (en dus overg..). Maar dat lucht dan altijd weer op en dan kan hij gewoon weer verder vissen! En dan vist hij niet alleen met een boot, maar ook in een kayak. We hebben afgelopen week een gave kayak gekocht (foto volgt later) en daar kun je met z'n 3-en (eventueel 4-en) in varen en vooral in vissen. Er zitten speciale houders op voor de hengels! En die hengels, grrr....die liggen weer overal: onder het bed, in de kayak, in de auto, in de douche! Wat is hij toch happy met z'n hengels en met vissen (en dat is mooi, de hengelzooi nemen we maar op de koop toe).

Nog wat activiteiten van de afgelopen week: onszelf (met Hanneke en Natasha en Niels) uitgeput in een waterpark met geweldige opblaaskussens en glijbanen op het water! Filmavond bij de buren buiten in de carport. Uit eten met Joyce bij de Thai en Peter met Kim naar...het sushirestaurant! De meiden met andere meiden naar de markt geweest en een beetje de blitz uitgehangen op het strand! Engelse boeken lezen en de meiden moeten vanmiddag om 6 uur hun Engelse opstel afhebben. Een complete slaapkamer gekocht voor Joyce via Gumtree (soort marktplaats) en hier bij Hanneke opgeslagen. Het wordt hier zo een heel gezellige boel, we kunnen straks wel een rommelmarkt hier houden! Ik ga nu ff knuffelen met Kim, volleyballen met Joyce, een boek lezen op de bank en daarna genieten van Andy's zelfgemaakte pizza's!

Love from down under xxx

Anja

Het lijkt meer op een fijne vakantie. Vooral voor de Girls. Nog even lekker genieten en dan over 6 weken begint het echte werk. .....school
Moeten jullie nog niet aan denken......toch.
Veel plezier en af en toe een filmpje van het surfen is ook leuk.????????

Love from Boxtel

Wat een geweldige ervaringen om te lezen weer! Het klinkt inderdaad als een geweldige vakantie.
Ik zag afgelopen week een foto van Peter voorbij komen op fb...Peet! je ziet er goed uit!! Ineens toch een paar jaartjes jonger dan de laatste keer dat ik je zag. Fijn om te zien.
En sowieso fijn om te zien en lezen dat het jullie goed af gaat tot nu toe. En die Daisy...tja er zal eens een keer iets in 1 keer goed gaan rondom dat gek beessie :-)
Hou die super mooie meiden van je maar een beetje in de gaten als ze de blits uithangen op het strand...voor je het weet heb je tig potentiele schoonzonen op de stoep staan. Iemand zei vd week in een reactie dat ze al echte Aussies aan het worden zijn...en volgens mij is dat ook zo.
Fijne zondag nog!! XXX

pa en ma Walter

Fijn om op zondagmorgen vroeg zo'n mooi verhaal te lezen, vooral met dat sombere weer hier, maar wij hebben KERSTMARKTEN! lekker puh.

Gloria

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben! Geniet van elk moment daar, jullie verdienen het! Xxxx Gloor

Ria Westerhof

Marieke wat kan je heerlijk schrijven. Ik lees met veel plezier. Ik zie Daisy voor me als prinses in Dubai. Alles goud wat daar blinkt. Leuk om te vertalen. Die meiden van jullie gaan lekker zeg. Peter natuurlijk met dat vissen. Jij vult alles rondom aan heb ik het idee. Ik hoop dat jullie snel dat huis hebben. Klinkt allemaal heerlijk. Geniet er van. ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Misschien een boek schrijven over alles. Wie weet wat een schrijfster er in je steekt. Groetjes uit Oudorp. Dikke knuffel voor allen.

Edwin

Jemig de pemig! Wat een plezier allemaal, erg leuk om die foto's en de video te bekijken. Geniet er maar lekker van en hoop dat jullie snel een eigen plekje hebben. Groetjes uit Brussel xxx

Elly

Super om jullie verhalen te lezen. Tis bijna alsof we erbij zijn. Heb ondertussen het huis gezien op facebook, helemaal goed. Heel veel liefde en geluk in jullie nieuwe huis, met snel Daisy erbij ! XXX

Sandra Onno en Nova

Klinkt erg positief allemaal. Behalve dan dat terugbellen.... Dat had ik niet verwacht. Maar uiteindelijk krijgen jullie misschien wel het mooiste huis aan het strand...en moest het zo lopen. Lekker sporten en dansen meiden!!
Ik zie het voor me! Nova heeft zo kerst ontbijt/high tea op school en heeft gistermiddag een mooie choco taart gemaakt voor deze gelegenheid. On her own! Een echte Walter.
Keep on smiling en geniet lekker verder in Aussie! Merry Christmas!!