pemakijo.reismee.nl

Down Under na een week

Ik had gehoopt te kunnen schrijven dat Daisy onderweg zou zijn naar Aussie...helaas nog niet. Om een lang verhaal kort te maken: zowel bij de agent/bureau in Holland als bij de agent in Aussie zijn fouten gemaakt. Zo van die dingen dat ik bijvoorbeeld 23 november al in Utrecht was om de papieren van Daisy te laten legaliseren en op dat moment bericht krijg: "ga maar niet naar Utrecht, want Daisy kan 25 november nog niet mee"....grrrr! En dat wisten ze de week ervoor al, alleen....wij niet. En dan steeds de toezegging dat het import permit (want daar leek alles om te draaien) nu echt binnen zou komen, niet dus. Ik ben uiteindelijk zelf gaan bellen met de agent in Aussie en de Australische overheid en toen kwamen er weer allerlei nieuwe dingen aan het licht, dingen die niet goed waren gegaan. Aan alle kanten 'sorry's' en toezeggingen. Op zich aardig, maar wat schoten we ermee op. Nieuwe zaken waar ze tegen aan liepen en helaas voor ons was het onze case die e.e.a. aan het licht bracht. Nou ja, zijn we in dit geval toch nog ergens goed voor

Undecided
. En toen kregen we eindelijk afgelopen maandag de import permit! Je zou toch zeggen dat dat ons heel blij zou maken....niet geheel. Er moest nog gekeken gaan worden of er plek zou zijn in de Quarantaine in Melbourne. Daar waar ze eerst hadden gezegd dat er sowieso plek was, was dat nu niet meer het geval. En we dachten geluk te hebben toen we hoorden dat er plek was! Ja hoor, plek op 24 december 2015
Cry
- geen grap, echt waar. En dan zouden de bloedtesten en een vaccinatie zijn verlopen qua geldigheid (die verlopen volgende week dinsdag, dus Daisy zou toch echt uiterlijk maandag moeten vliegen anders kan het hele riedeltje opnieuw beginnen en dat zou dan ook op de schouders van mijn moeder en Ellen terecht komen). Jemig de pemig heb ik wel een aantal keren herhaald ("nee, geen minder nette versie hoor, haha"). En nu staat Daisy op voor 16 december in Quarantaine en de kans is erg groot dat dat gaat lukken. Het wachten is nog op de bevestiging van de luchtvaartmaatschappij en de Quarantaine. Mooi ei-kip (of kip-ei ??!) verhaal: de Quarantaine was aan het wachten op de vluchtgegevens en de vlucht kan pas geboekt worden als de Quarantaine geregeld is. Nog even duimen en dan zou het zomaar een fantastisch kerstcadeau kunnen worden: als Daisy maandag vliegt komt ze 2e kerstdag (hier Boxing Day) aan bij ons thuis!!!

Kim en Joyce hebben het met vlagen ook even minder makkelijk: missen thuis en vrienden en familie en dat is logisch. Langzaam aan komen er hier wel wat meer contacten en dat zal steeds beter worden. We oefenen met elkaar wel hard met Engels en dat gaat ze steeds beter af. Overmorgen gaan ze met wat buurtkinderen naar de skatebaan en het zwembad. Komend weekend gezellige bijeenkomst bij de buren en maandag komt Hanneke terug. Wat heerlijk is, is het weer en de zee. Geweldige golven, helder water, goeie temperatuur. En inmiddels hebben we een echte Australische bankpas, een optie op een huis en....een auto. En wat voor auto: één met vier wielen

Smile
Laughing
en een stuur! En serieus: we hebben voor een eerst sinds tijden een auto waarbij alles werkt, hoe cool is dat. En hij kan 4WD dus we gaan ook een keer het strand op! Met een paar dagen hebben we hem echt in ons bezit en dan sturen we wat foto's. Op Peter's FB staat al foto, alleen nog zonder dakdragers. Ja, die moeten er wel op voor alle surfplanken!!

Kim en Joyce hebben ook dagelijks veel bekijks....we dachten natuurlijk omdat ze zo leuk zijn (!). Zijn ze ook, maar ze gingen samen op de fiets en dat is iets wat hier "not done" is en als de politie ze ziet....dus daar stoppen we maar mee. Morgen hebben ze hun eerste surfles en ik ga volgende week mountainbiken. Ze schijnen een gave off-road track te hebben! Mogelijk gaat Joyce mee.

En dan last but not least: Joyce en ik hebben zwarte piet gespeeld hier in de buurt. Geintje? Nee echt geen geintje. Serious business: er zijn hier vele Nederlanders die een aantal keer per jaar gezamenlijke activiteiten doen, waaronder Sinterklaas. De hoofdpiet was in Nederland dus ze zochten een piet en Joyce en ik waren zo maf om dit op ons te nemen. Bijzonder en leuk: in de zon en pikzwart geschminkt! De sfeer was niet zo als in Nederland, minder enthousiast en rustiger. Kan volgens mij ook niet anders als je de hele opbouw naar het Sintfeest niet hebt. Maar het waren leuke kinderen en het was een leuke ervaring. We kregen ook veel complimenten en dat had m.n. met onze ervaring te maken. Ja, wij zijn doorgewinterde pieten in Nederland, haha. En nu dus ook doorgezomerde pieten!

Morgen wat foto's en hopelijk goed nieuws over Daisy. We gaan zo slapen. Wat vroeger dan in Nederland naar bed en ook wat vroeger op. Het is heel vroeg al licht en de temperatuur meteen lekker. Midden op de dag is het best heet. We zullen duimen voor een witte kerst in Nederland. We begrepen dat het nu nog best een beetje warm is voor de tijd van het jaar. Een ieder een hele fijne dag en een dikke knuffel van ons!

Oom Niek en tante Eeg.

Ach wat zielig voor Daisy en natuurlijk ook voor jullie. Maar zo te horen en te zien gaan jullie best wel lekker. Fijn dat jullie een mooie auto hebben daar kan je in Aussieland niet buiten. En de meiden gaan ook wel lekker toch? En Peter werkt hij al? Lieverds houd de moed er in betreft Daisy dat komt wel goed hoor.
Liefs van ons beiden xxxx

Manuela Odwarka

I am so sorry about Daisy, what a nightmare!
Poor little Daisy.
Great to hear everybody is well and start in the new life.
I like your report a lot!
Can not wait to hear more.
Lots of hugs and greatings to the whole family.

Rita Harder

hoi iedereen, dat is balen, je had het al gezegd Marieke over Daisy dat het allemaal zo nipt was, hoop dat ze gauw komt, groeten en heel prettige dagen kus JOJO

Marja meijer

Jeetje wat een verhaal over daisy, hoopt dat het allemaal voorspoedig gaat maar vanaf nu, succes! Maak je ons jaloers met die prachtige temperaturen haha. Fijn dat de rest allemaal rustig verloopt. Je kan trouwens mooi schrijven, leuk om te lezen. Veel liefs van ons uit Nederland en dikke kus voor allemaal xxx

Ria Westerhof

Die prinses toch. Jammer dat dat tegenzit. Met de kerst is ze lekker bij jullie. En niet fietsen? Dat is wennen. Maar dat wennen gaat voor de rest prima als ik het zo lees. Ik ben erg benieuwd naar jullie huis. De kippetjes hebben inmiddels een nieuw huis. Warm en droog. Ik stuur binnenkort foto's. Surf lekker meiden. Dat water daar is geweldig met die golven. Veel lol verder. Tot de volgende keer. Knuffel allemaal

Ellen weberink

Wij genieten van daisy hoor! We zullen haar missen na zaterdag

anja

Hoop dat Daisy gauw bij jullie in Australië is. Maar ze mag ook bij ons hoor. Je moet een boek gaan schrijven zo leuk je anekdotes m????????????????????

Manon

Hoi hoi, jemig wat maken jullie al veel mee. Hoop voor jullie natuurlijk dat Daisy zo snel mogelijk bij jullie is. En dat jullie een ongelooflijk tijd mee zullen maken, maar zo te horen komt dat allemaal wel goed!! Groetjes voor jullie allemaal uit het natte, koude Nederland hahaha!!

Sandra Onno en Nova

Mensenlief wat een toestand. Maar, alles komt goed...alleen later dan gepland.
Aiai, dus niet alleen in Duitsland maar ook in Aussie dus niet samen op de fiets :-) leuk dat de meiden al vrienden maken. Zet m op Kim en Joyce!!

We duimen voor een snelle hereniging met Daisy!
Xxx van ons Tschüss