pemakijo.reismee.nl

De eerste twee dagen Down Under na zeer vlotte reis en pittig afscheid

Het voelt alsof we al langer weg zijn uit Nederland dan een paar dagen....en dat komt mede door alle turbulentie, niet alleen van het vliegtuig, maar zeker ook door de combinatie van dingen: het toewerken naar het vertrek naar Australië, het afscheid, de te nemen hobbels, de vliegreis en boven in de lucht jarig zijn, de aankomst, het klimaatverschil, het weerzien met Hanneke en alles wat hier geregeld moet en mag worden.

En wat hebben we de laatste tijd een aandacht, liefde en cadeautjes gehad. Daar willen we een ieder nog wel een keer voor bedanken. Dus: super bedankt!!

Na een turbulent jaar waarbij we nog steeds dankbaar zijn om Peter bij ons te hebben, hakten we in het najaar toch de knoop door: we zouden dit jaar nog vertrekken naar Australië. Daar zaten nog wel een paar voorwaarden bij: uitslagen van Peter moesten goed zijn. We hielden hier goed contact over met de arts en toen uiteindelijk alles oké bleek konden we de datum van 30 november laten staan. Misschien wel juist om alles wat we achter de rug hadden wilden we nu alsnog gaan. Dromen, durven, doen... En juist door te doen en te ervaren kom je stappen verder. Er zijn vele redenen om iets niet te doen, om niet te gaan en wat ons betreft zit de kracht juist in de redenen om het wel te doen en de onzekerheden op de koop toe te nemen. Geloven in mogelijkheden en soms i.p.v. harD te werken even harT te werken.....dat helpt!

Wat je in zo'n proces alleen niet weet is hoe het zal gaan vlak voor vertrek, vlak voor de grote stap. En wellicht is dat maar goed ook.... Want behalve de stress (mede doordat ons hondje Daisy niet, zoals gepland, 25 november al vloog... maar daarover later meer) en alle dingen die nog moesten gebeuren was de realiteit van het afscheid nemen niet zomaar een 'dingetje'. Niet voor Peter en mij en zeker niet voor Kim en Joyce. Die hadden het zwaar en hebben naast veel tranen ook vele mooie momenten meegemaakt: surprise party voor Kim, afscheidsavonden van Joyce met geweldige cadeautjes en zoveel knuffels, wow! Uit eten met vrienden en vriendinnen, zelfgemaakte foto-albums, lieve brieven, teveel om op te noemen. En het uitstellen van afscheid, het nog een keer afspreken, het niet los willen laten, het hoorde er allemaal bij. En dan de zondagavond voor vertrek nog even met z'n allen en vriendinnen verstoppertje in een bijna leeg huis en daarna nog meer tranen voor echt de laatste knuffel. En dan op maandagochtend mijn eigen pa en ma gedag zeggen bij ons thuis (zij deden de laatste check thuis, de was, het oppassen op het huis tot Will en Manuela, de huurders, erin komen), dat werd me toch even te veel. Ja, het is onze eigen keuze - en nee, dat maakt niet alles gemakkelijk - pfff.... Dank pa en ma voor alles!!

Op schiphol ontbijten en onder gezelschap van Ellen, de moeder van de allerliefste Bente, naar het vliegtuig gegaan. Keurig op tijd gingen we de lucht in. Tot later Nederland!

En de reis ging super voorspoedig. Tot Singapore veel films en een beetje slaap, vanaf Singapore een bijna leeg vliegtuig (15 mensen!) en languit overal liggen slapen. Zelfs eerder aangekomen in Brisbane en toen wat zenuwen bij mij: zou ons visum wel goed zijn, zouden ze al onze koffers openen (want dat zou een tijd in beslag nemen met 4 x 30 kg aan spullen)? Niets van dat alles, we waren er in een zucht doorheen! En Hanneke kwam ons ophalen, heerlijk! Al met al waren we in 20 uur in Brisbane en in 21 uur op plaats van bestemming: Dicky Beach.

En daar lag nog een cadeautje van m'n pa en ma voor me klaar en ook Hanneke had aan me gedacht. En Joyce had een geweldige zelfgemaakte fotokalender laten bezorgen in Dicky Beach, echt te mooi! En dan al die felicitaties via Facebook en Whatsapp, ongeloveloos! Onwijs bedankt allemaal, echt hartverwarmend!!

We zijn nog aan het wennen aan het tijdsverschil, het is hier 9 uur later. De temperatuur is heerlijk, zo'n 27 graden, wel wisselend bewolkt, storm en zonnig. Eigenlijk net zoals het leven, toch? En het huis van Hanneke is heerlijk: met zwembad, heerlijk lounge gedeelte en Kim en Joyce hebben hun eigen 'grot". Morgen volgen foto's dan kunnen jullie het zien. We zijn redelijk op weg om tot rust te komen en toen ik gisteren met mijn voeten door de zee liep gaf dat wel een heel lekker gevoel. Helemaal rustig is het nog niet. Meteen gisteren en vandaag allerlei zaken geregeld, zoals Australisch rijbewijs, bankrekening, morgen scholen bezoek en vandaag ons eerste huis bezocht. Mooi, maar te ver van het strand, haha! En wat het toch zeker ook nog wat hobbelig maakt: ik ben al weken bezig om Daisy in het vliegtuig te krijgen. Die lieve viervoeter willen we graag bij ons hebben hier. En dat lijkt nog niet te lukken. Als alles goed was verlopen zou ze 6 december bij ons thuis gebracht worden (na 10 dagen quarantaine).... het is tijd om te gaan slapen, volgende keer meer over Daisy en we weten dat dat uiteindelijk ook goed komt! Mede door alle lieve mensen die helpen. En Daisy...die knuffelt wat af met Bente! En wij...spelen met de Cleo, de hond van Hanneke, een kruising tussen een Husky en een herder, zo groot en sterk vergeleken met Daisy, maar ook heel lief. Nou ja:"wij" is niet helemaal waar, Kim vindt hem echt te groot en gaat liever bij haar weg en dat vindt Cleo nou juist erg interessant, ze gaat graag naar Kim toe! Gelukkig is ze ook meteen gek op Joyce. Ik snap dat wel: ik ga ook graag naar ze toe, die lieve, mooie, eigenwijze, leuke meiden! Mooie dag in Nederland en voor hier: welterusten!

Reacties

Reacties

Pa en Ma Gerber

Hallo lieve kinderen.
wat fijn dat de reis zo vlot gegaan is met zoveel ruimte in het vliegtuig.Zo te horen hebben jullie nog heel wat te regelen daar.We hopen gauw weer van jullie horen, heel veel liefs en een dikke knuffel voor allemaal.

Miriam

Lieve mensen, wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Zo gaaf dat jullie dit avontuur aangaan. Geniet van het intense samenzijn. Fijn om via dit blog op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Veel liefs uit Utrecht!

pa en ma Walter

Het voelt nog niet helemaal werkelijk maar met zo'n mooie verslag is het toch wel helemaal echt. Daisy is nu onze hotline ze moest eens weten. Tot gauw
Liefs van pa en ma

Marga en Aad de Ruijtet

Goed om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen,en succes met het zoeken naar een huis.
Groetjes Aad en Marga

Tony Plumstead.

Ik als Peter. Ben ik gek op Australië. Ben vaak geweest. Ik wil daar ook verhuisden maar mijn leeftijd zit ik er mee..59. Dan moet ik zorgen dat ik 50.000 euro op mijn bank moet hebben. Als er iets zaal gebeuren. Ik was ook geweest in Brisban samen met mijn vrouw Lin.
Ik wensen jullie alle beste. And let the new life Begin. Hope the Girls enjoy there new School. And Peter can catch up on his English. Catch ya later matey.

Je kleine neefje Edwin

Leuk verhaal! Blij te horen dat jullie een goeie reis hebben gehad en het dagelijkse leven beginnen op te pakken. Want er zal nog het een en ander geregeld moeten worden! Ik vind jullie super stoer! Geniet ervan en Daisy komt eraan, dat wordt vast top geregeld. Groetjes en een dikke zoen van ons uit Brussel xxx

je kleinste liefste nichtje Therese

hoi blij te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en een fijne reis gehad hebben ik mis jullie allemaal heel erg maar hoop dat jullie het daar leuk hebben
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
groetjes Therese

Hadewig

Lieve Peter, Marieke, Kim en Joyce,

Ik vind het zo stoer en avontuurlijk van jullie! Stiekem vervul ik via jullie reis ook een beetje mijn eigen zucht naar avontuur en het verlangen om het lef te hebben de dagelijkse sleur op deze manier te doorbreken. Prachtig zoals jullie het vertrouwen in elkaar en in "the flow of life" hebben. Enjoy and share! dikke kus, Hadewig

anja

Heerlijke temperatuur. Lieve vriendin. Mooi huis.
En gewoon met zijn viertjes weer op stap nu iets anders als een paar jaar geleden, maar wel een prachtig avontuur aks gezin.
Hoop dat Daisy ook gauw jullie gezinnetje in Australië kan komen.
Wat zal ze blij zijn om jullie weer te zien.????????

Ria Westerhof

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Die spanning kan ik mij heel goed voorstellen. Maar ook het gevoel van een vrijheid om dit te doen. Met Daisy komt het goed vanzelf. Ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verhalen. Heel veel succes met het zoeken naar een huis. Ik hoop dat jullie iets vinden wat past en lekker zit als een oude jas.

Ria Westerhof

Oh jee. Vergeet ik. Dikke knuffel

Arthur van Dijk

respect voor jullie stap! ben blij dat de reis zo voorspoedig is gegaan. de 2e etappe met slechts 15man is weird..maar wel lekker rustig en je krijgt alle aandacht :)
dat van de temperatuur had je niet hoeven melden hoor....tis hier ietsje kouder :)
heel veel plezier met acclimatiseren en geniet van alles met volle teugen!

Jacqueline

Lieve familie
Na het intense afscheid nu een intense start met z'n 4en en een ongetwijfeld mooie tijd tegemoet! Willemijn is nu al jaloers op die 27 graden!
Heb het goed!

Sandra Onno en Nova

Wat heerlijk om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad...na alle hobbels en troubles... Nu even ontstressen en beginnen aan een mooie tijd. Hier hebben jullie lang op gewacht... We zijn benieuwd naar de foto's en hoe het bezoek aan de school verloopt. Tot schrijfs xxx

Rachel (fka Rachel from Darwin)

Welkom terug in ozzie! Hebben jullie al nieuwe mobiele nummers? We moeten kijken of we kunnen afspreken! Xxx

Miranda Middag

Ha schatten! Wat fijn om van je te horen en geniet maar lekker van het mooie avontuur. xxmm

Tante Eeg en ome Niek.

Lieve schatten, blij dat alles goed gegaan is. Nu ik dit schrijf liggen jullie nog in bed of je bent er al uit. Heerlijk weer bij jullie hier stormt en het regent het. En met de meiden ook alles naar wens? geniet maar lekker hoor van alles, liefs van ons beiden xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!