pemakijo.reismee.nl

300 kilometer boven Kaapstad...Klawer!!

Op weg naar de universiteit werden we door onze lieve Tom Tom weer een township ingestuurd, tot tweemaal toe! Heel bijzonder dat we daar steeds weer komen, wat wil dat ding ons zeggen??

Maar goed, alles komt altijd goed dus we kwamen uiteindelijk bij de universiteit terecht. Later dan gepland en het werd nog later voor we Glen en Mirjam daar ontmoetten want onze telefoon stopte, we hadden geen internetverbinding en dus nergens hun mobiele nummer. En hoe moet je dan op een universiteit met duizenden mensen (het was een dorp op zich) deze mensen vinden? Uiteindelijk vonden we iemand die Glen kende en zo kwamen we toch bij hem terecht. Via hem op een computer ingelogd en Mirjam gevonden. Op de universiteit heet zij Obiozo....lijkt op Mirjam toch? Wel mooie naam trouwens.

Het leuke was dat we uiteindelijk lunchten op de universiteit met vier mensen die elkaar allemaal kenden en via Lies hier samen kwamen: Diana, Karen, Glen en Mirjam. Ik kan me voorstellen dat ze hier werken, wat een leuke sfeer op deze plek en wat een vriendelijke mensen allemaal. Lekker gegeten (lekkere kos) en het werd langzaam maar zeker tijd om naar Klawer te gaan. Djembees in onze Chevrolet ingeladen en gaan met die banaan!

Ruim drie uur reden we erover met wat stops onderweg. Het landschap werd steeds mooier en de lucht steeds blauwer. Toen we het bordje Klawer zagen gingen onze harten sneller kloppen....We reden de Kerkstraat in en bij het kerkje stond Ammie (de andere zus van Johnny) al op ons te wachten!! Ammie en Gustave (haar man) hebben het kerkje overgenomen van Johnny en verbouwd tot een eigen verblijf met daarbij appartementen om te verhuren. Het is echt heel mooi geworden en wat hebben ze er een tijd en werk ingestoken! Ze zijn nog bezig, vooral met de buitenkant. Ook het kantoor (waar wij twee jaar geleden sliepen) is prachtig verbouwd en daar woont nu de dochter van Ammie, Erica. Samen met haar man en drie prachtige dochtertjes: Luca (5), Mieke en Mila (een tweeling van 2 jaar oud). Een gezellige boel en niet alleen had Ammie eten voor ons klaar staan, we mogen ook nog zondag komen eten!! Baie lekker en baie dankie!

Het huis van Pauline was keurig voor ons achtergelaten met mooi opgemaakte bedden. Eerst nog even de ouders van Johnny gedag gezegd en daarna vroeg naar bed gegaan. Gelukkig had ik klamboes mee want de muggen zijn ook gek op die Oranje Mense!! Ons had baie lekker slaap en waren vanmorgen op tijd weer wakker. Strakblauwe lucht en zin om die dag naar de school in Noord-Klawer te gaan.

Eerst even ontbijt kopen en daar zagen we oom Hannes (die twee jaar geleden ook hielp vooral bij de zeepkistraces). Na het ontbijt naar de school en tot onze verrassing was daar nog steeds John Cloete als Prinsipal (hoofd). We hadden begrepen dat hij weg was en dit was leuk en ook wel zo gemakkelijk voor ons. Nog wat bekenden gegroet en met John Cloete afgesproken dat we elkaar nog een paar keer spreken (er leven mooie ideeen...) en hij zou voor volgende week een ruimte regelen zodat wij de workshops met de kinderen kunnen gaan doen. Helemaal goed en fijn om zo warm onthaald te worden op de school!

Boodschappen gedaan in Vredendal, gerelaxed bij de olifantenrivier en heerlijke pasta (door Lies gemaakt) gegeten. Straks weer lekker slapen en mooie dromen! Welterusten.

Liefs, Marieke xxx

Miriam

Sjonge wat een belevenissen weer, Marieke. Gaaf dat je er zo enthousiast over vertelt. We genieten mee!

Franka

Blijft gewoon mooi om je/jullie te volgen! XX

Pa en ma Walter

Volgende keer wil ook mee, kunnen ze daar zien op wie je lijkt.
Prachtig verhaal, liefs van ons beidjes.