pemakijo.reismee.nl

Zuid-Afrika, hier zijn we weer!!

Terwijl ik in een heerlijke ochtend zonnetje zit (onder een strak blauwe hemel), met een kopje thee gezet door Lies, wil ik jullie laten weten dat ik veilig en gezond ben geland op Afrikaanse bodem.

Gisteren zijn we vanuit Amsterdam naar Kaapstad gevlogen en daar kwamen we om 21:00 uur aan. Koffers pakken, laten zien wat stroopwafels zijn aan de douande en een mobiele telefoon geregeld. Daarna naar de Car Rental waar we een prachtige nieuwe Jaguar (of is het een Mercedes?) kregen, oh nee het was een Chevrolet. Nieuwste van het nieuwste, electrische vergrendeling en ramen, automatische piloot, ingebouwde navigatie, echt top! En dat voor ruim 300 euro...

Toen we naar de auto toeliepen bij het vliegveld zagen we inderdaad allemaal mooie auto's en het allerkleinste, schattigste autootje was voor...ons! De bagage pastte er nog in ook, haha! En niets elektronisch, zelfs de ramen mogen we nog zelf open draaien, goed voor de spieren! Tom Tom had Peter keurig voor ons in orde gemaakt en het adres dat we opgaven (van Mirjam, een vriendin van Lies) herkende hij meteen, yes! We reden er heen en de Tom Tom was heel duidelijk en in 10 minuten waren we er al. We waren wel beetje verbaasd over de omgeving want als we heel eerlijk waren was het gewoon een township... Wij voor de deur gebeld met onze mobiel en Mirjam zou naar buiten komen lopen. Er kwam van alles maar geen Mirjam. We gingen fluiten en dan zouden we kijken of ze ons gefluit zou horen dan wisten we dat we in ieder geval in de buurt zouden zitten! Het fluiten lukte prima en dat bleek wel aan alle honden die overal begonnen te blaffen en de lichten die hier en daar aan gingen! Maar geen Mirjam. Ze woonde echt totaal ergens anders en zeker een stuk verder rijden. Heel fijn dat ze ons een geschreven uitleg had gegeven naar haar huis en zo kwamen we er uiteindelijk toch.

Heel lief en gastvrij dat we mochten blijven slapen en het bed was heerlijk! Vanmorgen kwam er een schattig lief meisje met grote bruine ogen en zwarte krullen om de slaapkamerdeur kijken. Ethu is haar naam en ze is 4 jaar en kan heel gezellig kletsen en al haar spullen laten zien! Ethu is de dochter van Mirjam en zij zijn net de deur uit.

Wij gaan straks naar de universiteit waar Mirjam werkt en waar heel toevallig ook Glen werkt en hij is degene die ook de kleine djembees voor ons heeft. Die nemen we natuurlijk weer mee naar Klawer. Het zijn dezelfde djembees die we twee jaar geleden ook hadden in Klawer toen Peter, Kim, Joyce en ik daar waren. Bijzonder om er straks weer te komen. Dit keer met Lies, vriendin, muzikant (super didgeridoo speler) en met een groot hart! We mogen verblijven in het huis van Pauline, de zus van Johnny (oprichter van de Stichting Klawer). Allemaal leuk en spannend!

Tot later.

Liefs, Marieke xxx

kim

Wat leuk, heb echt heel veel zin om naar afrika te komen XOXO
P.s. Kijk ff op f acebook als je kan?!?

Elly Bakker

He Marieke, haha je maakt weer is wat mee hihihi, ga je weer volgen.
Veel plezier daar.
Gr veel liefs dikke knuffel
Elly

anja

wat een avontuur wel jammer van die auto

Marieke dD

Wat ben je toch een bofkont, Mariek. Zo ben je in Australië en nu weer in ZA, geniet (wij genieten met je mee)! xo

Franka

Genieten!!