pemakijo.reismee.nl

Alweer terug in Darwin, time flies....

Zoals Kim al schreef was het heerlijk bij de Douglas Hot Springs en hadden we daar leuke contacten gelegd. Spontane contacten en contacten uit noodzaak: het koelde s' nachts zo af dat we het ontzettend koud hadden. Ruim 30 graden overdag en 's nachts nog maar 7 graden, brrrr. Na 1 nacht slecht slapen vroegen we mensen vlakbij ons of ze toevallig nog een deken over hadden: en ja hoor, een heerlijke dikke deken. Dus 's nachts alle kleren aan en dicht tegen elkaar en een dikke deken!!

We hadden ook leuk contact met een gezin uit Perth en zagen hen nog een keer in Katherine en vlakbij Timber Creek. Het eerste wat wij deden in Katherine was naar het ziekenhuis voor Kim (gaat nu helemaal goed!) en daarna een heerlijk dekbed gekocht en een nieuw luchtbed. Want als je het warm hebt en je luchtbed is na een halve nacht plat: niet geheel ideaal. Boodschappen gedaan en doorgereden naar Big Horse Creek, een bushcamping voorbij Timber Creek. Daar stonden we naast het gezin uit Perth en hadden het supergezellig: met elkaar eten, verhalen vertellen, gitaar, muziek en wat lekkers te drinken en natuurlijk een groot kampvuur. Daar werd 'damper' (soort warm brood) en dat smaakt heerlijk met boter en jam. En als toetje chocoladetaart want Naomi (de moeder van het gezin) was jarig! We probeerden ook nog krokodillen te spotten en (gelukkig) zagen we die niet. Wel, zoals elke nacht, ongeloveloos veel sterren een heel heldere hemel met een duidelijke melkweg.

Met elkaar naar Kununurra gereden waar zij naar de garage moesten want de versnellingsbak was kapot. Wij dus door naar Wyndham maar dat was al verteld. Belangrijker: de Bungle Bungles, erg mooi en heel indrukwekkend. We hebben prachtige wandelingen gemaakt en kwamen in nauwe kloven, in een soort natuurlijke arena en op plaatsen met heel veel rotsen waar we weer prima verstoppertje konden spelen. Twee nachten gekampeerd in de Bungle Bungles, kampvuur en wederom wilde verhalen met Aussies!! We genoten ook nog van een heerlijke bushshower want wat word je vies met alle stof en zand als het zo droog overal is. De terugreis ging al gemakkelijker, we waren wat meer gewend aan de hobbels en we hoefden maar eenmaal te stoppen voor Joyce die met kleur op haar wangen terugkwam op de Highway!

En toen door naar Halls Creek waar Joyce al mooi over heeft geschreven. Het voelde goed en welkom om er weer te zijn. Het is goed geweest zo en het was ook weer ok om verder te gaan. Nou ja 'verder': terug richting Darwin. Daar zijn we nu en yes: het is etenstijd dus we gaan op een markt (een soort (vr)eetmarkt) wat lekkers kopen!!

Tot later. Liefs Pemakijo xxx

Elly Bakker

Geweldig verhaal echt weer een belevenis voor jullie allen.
Hoop dat jullie idd iets lekkers hebben gekocht.
Geniet nog ff dikke knuffel en kus xxx

opa en oma Walter

Hoi lieverds, prachtig verhaal weer, ik zal alles printen voor tante Wil, daar eten we woensdag

liefs en tot gauw