pemakijo.reismee.nl

De ballonvaart door Kim

De ballonvaart

De ballonvaart was echt super leuk.

Als verrassing voor Joyce haar verjaardag gingen we een ballonvaart maken op woensdag 20 maart! We gingen naar Northam, vlak bij Perth. Een uur rijden vanaf Perth. We gingen met Delys, papa,mama,Kim en Joyce.

We moesten om half vier ‘s morgens al opstaan… Dus aan het begin ging alles voor mijn gevoel nog heel traag. We kwamen bij een grasveld aan waar de ballon in de lucht gaat en ik werd steeds zenuwachtiger. Toen de ballon opgeblazen werd mocht papa het uiteinde van de ballon vasthouden en er was heel veel lawaai, ook was het heel koud. Uiteindelijk konden we in de mand klimmen (Delys is 75 jaar maar klimt nog als een jonge dame!) en gingen in de mand staan. We moesten in een bepaalde positie staan om te landen of op te stijgen: dan moest je door je knieën zakken en twee hendels vast houden. Het was best wel eng om op te stijgen! In de lucht was het al stukken warmer vanwege het vuur. De ballon wordt opgeblazen met hete lucht, net alsof er vuur wordt ingeblazen. Dus ging mijn jas maar weer gauw uit! In de lucht was alles heel leuk, het was mooi om de dingen beneden te zien: het landschap, heel uitgestrekt en ook kon je verschillende dieren zien lopen. We zijn 1600 meter hoog geweest! Hoog in de lucht kreeg Joyce een cadeautje. Daar was ze heel blij mee, het was een enkelbandje. Na een uurtje gingen we heel langzaam naar beneden, allemaal schapen waren daar en die renden alle kanten op ! Het was wel grappig om te zien. Toen gingen wij weer in de positie staan om te landen. En werd het best wel eng: WE GINGEN LANDEN! Toen dacht ik: ‘we gaan op de grond staan en klaar is Kees!’ Maar nee, nee! Eerst raakten we één keer de grond en gingen weer een beetje de lucht in. BONK! Daarna raakten we nog een keer de grond en gingen we weer even de lucht in. Toen landden we echt en gingen ‘bonk!’ weer op de grond maar dit keer bleven staan! Of niet… we vielen met z’n allen heel langzaam om met de mand!! En daar lag iedereen maar te lachen!!

Daarna gingen we met elkaar de ballon opvouwen en opruimen.

Als slagroom op de taart kregen we na de leuke ballonvaart een heerlijk ontbijt in Northam!

Kim

Miriam en Maarten

Goed verhaal, Kim! Leuk om over jullie avonturen te lezen.

Zeg, hebben Joyce en jij ook een rapport gekregen van jullie reis-juf en reis-meester?

En Maarten vraagt zich af of jullie ook een bal mee hebben genomen op reis. Hij houdt nogal van voetballen. Jullie?

Mascha

Wat een mooi avontuur! Veel plezier nog de laatste dagen en ik wens jullie natuurlijk alvast een goede reis.

Veel liefs, Mascha

Ps: ik vond net jullie wok in een van mijn verhuisdozen. Oeps!