pemakijo.reismee.nl

Kakkerlakken, sprinkhanen, mieren, vliegen en ......

.....gelukkig ook prachtige reptielen, papegaaien en andere mooie vogels!

De kakkerlakken zijn hier veel te groot, de sprinkhanen springen op je, de mieren zitten echt overal en de vliegen irriteren me, blhh en daarvan zijn er ook veel te veel. Maar gelukkig zijn er ook heel veel verschillende reptielen, ze zijn echt vet mooi. En sommige lopen zo grappig, beetje van 'hup-hup'. En dan de papegaaien: groen, geel, roze, wit, echt mooi en ook heel veel. Bij de Camel farm was een Pinking Gray en die zei 'hallo', dat was schattig. En we hebben dus op een kameel gereden, erg leuk en erg hobbelig. Vooral papa en z'n kameel waren heel erg grappig. De kameel deed waar hij zin in had en papa zei steeds 'walk on, walk on' - maar dat deed hij niet.

Wat ik echt heel gaaf vond de afgelopen dagen was dat ik de Ayers Rock in het echt heb gezien. De Aboriginals noemen deze berg 'Uluru'. De zonsondergang was mooi, de berg kreeg steeds mooiere kleuren. Ook vond ik de Olga's (Kata Tjuta) heel gaaf. Wat ik leuk vind is dat Uluru één grote steen/berg is en dat de Kata Tjuta bestaat uit allemaal brokjes en laagjes stenen. Dat kon je heel goed zien.

We zijn nu in Alice Springs, echt in het midden van Australië, 'in the middle of nowhere'. Het is een stuk koeler en dat vind ik wel lekker. Ik ga nu weer in mijn plakboek werken.

Oja: Kim en ik hopen op veel meer reacties, ook op onze video's die we vorige week maakten!!!

Veel liefs van Joyce

Reacties

Reacties

Franka

Hey Joyce,
Hoi lieve Joyce,

Nou...wat een geluk dat wij, Bart , Brechje en ik, deze middag er voor uit hebben getrokken om jullie video's eens op ons gemakje te gaan bekijken. Ik heb natuurlijk al stiekem wat gekeken, maar vanmiddag gaan we er helemaal voor.
Wat schrijf je mooi meid!! Leuk om te lezen.
Maar gatsiedakkie....brrr....ik zou niet goed worden van die vliegen en kakkerlakken...bahh. Zal ik een vliegenmepper opsturen??

Dikke knuff van ons drietjes!!

opa en oma walter

als jij over beestjes schrijft krijgen wij al jeuk, maar het was wel een heel leuk stukje

Marga

Hoi Kim en Joyce, we lezen en bekijken jullie verhalen altijd met veel aandacht en plezier! We krijgen een heel goed beeld van wat jullie allemaal zien en beleven! We maken ons hier nu wel een klein beetje zorgen over de orkaan die er aankomt in Queensland. De opa en oma van Ruben zijn daar nu ergens..... we wachten af! Wat dat betreft zijn jullie wel in een jaar in Australie dat wat betreft natuurgeweld de geschiedenisboeken in zal gaan! Veel plezier met z'n 4-tjes en we lezen/zien jullie snel weer op internet! Kusjes, Ruben. Barend en Marga

Piet Paulusma

Erg leuk stukje! Mooi weer zorgt altijd voor veel insecten.
Ik heb net vernomen dat er een orkaan aankomt in Queensland. Passen jullie op en doen jullie vooral voorzichtig. De beste plek om te schuilen blijft nog altijd de badkamer. Een voordeel: hij zal overwaaien.
Groetjes Piet

Ellen Huiberts

Net weer jullie stukjes gelezen van de afgelopen week en de foto's bekeken. Jeetje wat maken jullie toch veel mee en zo divers ook. Heerlijk om te lezen wat jullie beleven, we maken het zo ook van dichtbij mee. Wat een verhalen hebben jullie straks! Heerlijk vertellen uit eigen ervaring, er zit van alles tussen. Geniet lekker door en pas goed op elkaar. Liefs Ellen

Lies

Hey nu zijn jullie waar ik nooit geweest ben!
Leuk om alle foto's en video's te zien van jullie super reis!

Veel liefs,
Lies

Edwin

Je moet maar zo denken: In China eten ze ze allemaal heerlijk gefrituurd met een beetje knoflook! Als je zo denkt kun je er alleen maar van genieten!
Veel plezier nog en geniet nog van de tijd die jullie daar hebben. Dikke kus uit Brussel.

Anja

Kakkerlakken brrrrrr moet er niet aan denken
te weinig reactie op je video's en berichtjes, sorry
maar ik geniet er wel van.
groetjes en heel veel liefs Anja

Tom Houtgraaf

Hoi Marieke en familie, mooie verhalen ondanks de hitte en de camera.
En echt zoveel insecten? en op een kameel gereden.
Klinkt allemaal echt heel erg gaaf. Geniet ervan en let goed op elkaar.

Groetjes Tom, Dunja en de kleine Sierra

Angelina Driesse

Hallo PeMaKiJo,
Ik wilde jullie even laten weten dat ik elke keer met heel veel plezier jullie foto's,video's en verhalen beluister en bekijk!!
GEWELDIG!!!TOPPIE!!
Nog heel veel plezier daar!!

Groetjes Angelina.

Marga

Hee Kim en Joyce,

Wat kan je leuk schrijven!
Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin.

Wat zijn er mooie gekleurde vogels te zien hé. Prachtig. Hebben jullie al kennis gemaakt met de Kookaburra (lachvogel)

Nog een fijne tijd samen.

Met hartelijke groet van Marga ( mama van Lena)

Jan en Jetty

Hallo buurtjes. Wat beleven jullie veel! Geen idee wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben. Heb het nu "even" gelezen. Een groot avontuur in het warme Australië. We willen jullie even vertellen dat we opa en oma zijn geworden op 26 januari. Het is een meisje en ze heet Yonne. Veel plezier. Groeten uit een nat Alkmaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!