pemakijo.reismee.nl

Vandaag gaat het gebeuren

Vandaag gaat het gebeuren: we gaan echt met de campervan op weg. Na een heerlijke en bewogen tijd bij Hanneke, Andy, Natasha en Niels - nogmaals dank voor de bijzondere gastvrijheid en tijd samen - zijn we 2 dagen bij Nick en Rachel geweest. M’n relatie met Jasper (het varken) wordt zo innig dat het tijd wordt om te gaan. We zijn er alle vier klaar voor. De regen zijn we zat. Ongelooflijk hoeveel het kan regenen. Zoals velen van jullie al gehoord hebben zijn grote delen van Australië en vooral Queensland flink overstroomd. Voor de bewoners van deze gebieden is dit een ramp al hun bezittingen zijn nat en de bevoorrading gaat moeizaam. En er is nog meer regen aan het vallen en onderweg.

Voor ons geeft dat nieuwe kansen: wij gaan onze route verleggen. Dit houdt in meer kilometers en door de woestijn. Hoe mooi kan het zijn? We hebben er zin in. We vertrekken vandaag dus richting Adelaide en dan recht omhoog richting Darwin.

Het grote voordeel is dat we door veel natuurgebieden gaan reizen. Wel moeten we goed rekening houden met het bevoorraden van ons zelf. Vooral benzine. Het kan zomaar zijn dat er 500km geen pomp is. We zijn gisteren dus ook lid geworden van de RACQ als “Ulimate Member”. We zijn onwijs blij met onze Van. Gisteren zijn we ondanks de regen naar Kondallila nature reserve geweest. In Aboriginal betekent dit stromend water en dat was er. We waren lekker nat en de waterval was op z’n best. Foto’s volgen. Om hier te komen moesten we een pittige berg op onze Van haalde dit net. We gingen het laatste stuk 10 – 20 km per uur.

Nog een voordeel van door het midden omhoog; de enige berg die we tegen komen is de Ulhuru (Ayers Rock) en die mogen en kunnen we niet op rijden!

We houden jullie op de hoogte, mocht het even duren zijn we zwemmen.

En het motto van elke Australiër: She’ll be right en No Worries!

Vrije vertaling: Alles komt goed!

Franka via de mobiel

Hele fijne tocht verder!!!

Liefs uit Boxtel xxx

Ellen Zurcher

Klinkt allemaal ontzettend spannend! Heel veel plezier.
Liefs uit Amsterdam

Jacqueline

No worries mate!
Keep your feet dry!
heb een mooie tocht.
Liefs,
Jacqueline

Sandra Onno Nova en de hondjes

Veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende verhalen... onderweg kunnen jullie al genoeg praten over het al het moois wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt!

Wiko

Ola,

Jullie nog even in de regen terwijl ik vandaag heerlijk in de zon de halve marathon van Egmond heb gelopen. ....ruilen :-) ????

Geniet ervan en Ă©Ă©n tip....de van is geen underseeboot!

groet Wiko

Mascha

Heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen..

Veel liefs, Mascha