pemakijo.reismee.nl

Verhaal van Joyce Naar school in Klawer

Eerst nog de link naar de kaskarrace film:

http://www.youtube.com/watch?v=-38C3W8FZ5g

Weetje eigenlijk zijn we er op gekomen, we gingen tegen de hele school (830 kinderen!!!) zeggen dat we de workshops gingen doen en toen zei de hoofdmeester misschien willen jullie morgen een dagje op deze school proberen. En toen zeiden ik en kim jaaaaaaaa. Dus we gingen naar de school. Kim en ik zitten samen in dezelfde klas.

En we vonden het meteen al leuk. En iedereen wou meteen helpen waar we moesten zitten en waar we onze tassen neer moesten zetten en we hadden meteen al vriendinnetjes en de school is super leuk.

En de juf is super is ook super leuk. Maar ik kan steeds maar één naam van die 5 vriendinnetjes onthouden. En dat is Jolandi. Ze hebben allemaal mooie maar niet zulke makkelijke namen. Gym is ook leuk, want het is buiten en het is een hogere groep (groep 7 = graad 5 in Zuid-Afrika) dus ik vind het leuk dat het wat moeilijker is. Bij meester Dennis hebben we leuk knutselen en bij de meester van rekenkunde heb ik van oppervlaktes geleerd.

Zangles (bij meester Dennis) hebben we ook en dat is super leuk!!!!!!!!!!!!! Ik zal voor jullie een Zuid-Afrikaans versje maken op de video. En we hebben natuurlijk blaadjes waar de test in Zuid-Afrikaans op staat en ons kan het baie makkelijk lees.

Wat ik niet zo leuk vind is dat de meester de kinderen met een stok op de vingers slaat als ze iets fout doen. En wij hebben ook nog een paar vriendinnetjes uit andere klassen.

De workshops in de kerk

Toen we voor het eerst workshop in de kerk gingen doen toen was het nog vet rustig. maar dat was voor het begin nog wel ff goed. Zondag hadden we dan geen workshop maar maandag gingen we dan tegen de hele school zeggen dus 830 kinderen (wat hier boven dus ook staat) dat we de workshop gingen doen en toen stonden er wel iets van 130 kinderen!!!!!!!!!!!!!!!! Dus we moesten ook een paar kinderen buiten sluiten dus dat was ook jammer maar het was soms ook niet zo leuk met de workshop maar gelukkig was Melissa er.

Maar het meeste was wel leuk. We deden body percussie, djembee, drum en tekenen. Van tekenen werden ze erg rustig. Van schilderen ook. We gingen op een steen schilderen. Tekenen konden ze heel mooi.

En snel touwtje springen - je kan je ogen niet geloven, kijk maar op het filmpje. Ballonnen vinden ze helemaal geweldig. Ze zijn er heel zuinig op en helaas pakken ze ze ook van elkaar af.

De volgende dag was het weer zo druk maar we hadden het leuk. En de volgende dagen weer druk, ietsje minder druk. En we hadden het weer al die dagen leuk.

Toen kwam de kermis en er waren niet heel veel kinderen bij de workshop dat was ook wel ff goed want we hadden het die dagen best druk dus dat was wel goed en lekker rustig. Want we waren ook nog heel erg moe. Maar niet te moe om zelf ook nog even naar de kermis te gaan.

Soms gaan we ook met de kinderen voetballen. Bij het voetballen doen ze allemaal kunstjes op het gras en als de bal komt dan gaan ze er fanatiek op af. Het is baie leuk en soms ook een beetje hard. We voetballen allemaal dus ik ook op blote voeten.

De zeepkistenrace

Ik ging met papa en oom Hannes de zeepkistenrace doen. En het was super leuk ik heb ook mee gedaan maar ik wou geen prijs want wat je kon winnen is een pet van mij zelf. Maar ik had er tenminste lol in. En ik moest ook kijken of alles goed ging. Maar ik vond het leuk en daar gaat het om. En er was een 1e, 2e en een 3e plaats. Papa heeft er foto’s bij gemaakt. En ik heb er een filmpje bij gemaakt die kan je op Youtube zien.

Les van papa en mama

Op school heb ik ook les van papa en van mama gehad ik vond het leuk want dan moeten zij Zuid-Afrikaans praten en dan moeten soms de kinderen in de klas lachen. Papa legt het rekenen goed uit en mama helpt sommige kindjes. Sommige kunnen nog niet schrijven.

Onderweg hebben we lekker onder een palmboom geleerd. Hier in Klawer leren we in het huisje of in de keuken. Ik vind het heel leuk en het gaat ook goed. Voor mijn 1e rekentoets had ik een dikke goed.

Een van de taalopdrachten is dit stukje te schrijven voor de reisweblog. Mama vindt dat ik het erg goed gedaan heb.

Als laatste wil ik nog vertellen dat alles goed met me gaat. De korstjes zijn van mijn hoofd af en mijn hoofd voelt weer helemaal goed. Nu ga ik slapen. Xxxxxxxxxxxxxxxxx van Joyce

Reacties

Reacties

Sandra Onno en Nova

Ik vind het erg knap geschreven :-) .. en gelukkig dat het met jou weer beter gaat nu!

Baie goed!

liefs en dikke kus uit Uelsen

Marijne

Lieve Kim en lieve Joyce,

Wat een gaaf verhaal zeg. En het is zo cool om jullie op de filmpjes te zien! Marijne zwaait dan enthousiast naar het scherm. Ze mist jullie wel hoor!

Veel liefs uit Utrecht!

Karolien namens Johan

Johan vindt het heel leuk dat je nu in Afrika bent. En dat je zoveel leuke dingen mag doen! Heel veel plezier nog!
groetjes

Lies

Hoi allemaal,

Wow het klinkt alsof jullie al helemaal erbij horen.
Ik vind het echt zo super dat jullie daar nu werkwinkels geven.
julle maak die baie recht !
Ik vond die video van Signoria echt super, zij kan jullie denk ik ook goed helpen, toch???

XXXX

opa Ruut en oma Nel

Joyce wat ontzettend leuk dat je een stukje hebt geschreven, de vrolijkheid spat eraf. Wat zat je gisteravond op skype toch gek te doen, jammer dat het zo'n slechte verbinding is. maar we werden er toch blij van
geniet maar lekker hoor.XXXXxxxx

Elly

Hoi joyce en de rest, wat een gaaf verhaal!!! goed geschreve hoor.Een dikke goed!Goed om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Groetjes aan iedereen.xxx elly en de rest

Tante Eeg.

Lieve meiden, als ik zo van alles lees hebben jullie het naar je zin en gaat alles lekker!
Een gaaf verhaal Joyce leuk hoor.
En wat een leuke foto,s.
Veel liefs van ons, tante Eeg en oom Niek xxxxx.

J.P. Balkenende

Wat een mooi verhaal van een heel mooi meisje.
Jullie doen prachtig werk, zo jong en nu al bezig met zulk goed arbeid verrichten, dat kan alleen maar beter worden!
Hartelijke groeten ook namens mijn echtgenote,
J.P.

Oma Willy

Lieve Joyce,

Wat een feest om van jouw zo'n lange brief te krijgen. En dan te lezen dat Kim en jij het zo leuk hebben. Prachtig dat jullie al vriendinnen hebben. Maar ja, jij praat met iedereen goed hoor! De kinderen hier hebben nu 1 week vakantie is dat daar ook wel eens? Moet Kim niet een klas hoger als jij?
Hoe is het weer bij jullie?
Hier veel regen en kou. Ik heb bij Oma Nel de foto's en film gezien heel leuk met 2 blanke kopjes tussen als die zwartjes. Nova was ook bij Oma Nel, was erg gezellig. Zo lieve kinderen van me ik hoop dat jullie het nog baie leuk krijgen, allen een dikke knuffel en heel veel liefs, jullie zijn altijd in mijn hart.
Kusjes xxxx Oma Willy

Bart

Hoi Joye

Hoe is het in Afrika?
Het is leuk om je verhaal te lezen!!!!
Met hoe veel kinderen zitten jullie in de klas?
Ik heb op woensdag 27 okt mijn kinder feestje gevierd.Wij zijn naar de film geweest, de legende van ga'hoole. Die gaat over uilen.

Groetjes aan iedereen van Bart

groep 7

hallo kim, Joyce, Peter en Marieke

We hebben jullie filmpjes en foto's bekeken en het ziet er allemaal erg mooi uit. We missen jullie al erg. Er zijn zelfs kinderen in de klas die de maanden afstrepen tot jullie weer terugkomen. We vonden vooral het filpmje van de race en dat jullie naar school gaan erg leuk. Wie had de race gewonnen en was het echt zo leuk als dat her eruit zag? En hebben jullie al een hoop nieuwe vrienden gemaakt in Zuid-Afrika?

Madelief wil nog even vertellen dat het goed gaat met hamster Roos.

We missen jullie erg en hopen dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben.

groetjes van groep 7

Groep 5 De Prinsenhof

Hallo Peter, Marieke, Kim en Joyce!!!

Wat leuk om jullie foto´s te zien en om jullie verhalen te lezen.. Hoe is het met jullie

Joyce, omdat jij ons hebt verteld over jouw avontuur, willen wij jou vertellen over onze ´avonturen´ op school.
Nadat jij weggegaan bent, hebben wij nieuwe groepjes gekregen en daar zijn de meeste kinderen blij mee.
Ook hebben we prachtige wascotekeningen gemaakt, ze heten Snatelaar, het zijn zelfbedachte dieren met bv 10 poten, 3 ogen. Ze zijn echt heel mooi geworden! Na de herfstvakantie is juf Angelique onze nieuwe juf geworden, alweer!!! Dat vinden we helemaal niet erg! Jij wel...
We hebben vanochtend onze handtekeningen gezet onder een contract waarop 3 regels staan, waar we ons als groep-school aan gaan houden. Juf is erg trots op ons dat we allemaal ons best gaan doen en onze handtekening hebben gezet!

We hebben 3 vragen voor jou
van Luca / Ben je nog verliefd geworden
van Anna / heb je al een slang gezien
van Jonathan / wat vind je daar het allerleukste

Lieve Joyce, we missen je heel erg!!!
Een dikke kus van ons allemaal!
Alle kinderen van groep 5
En een knuffel van de juf....

anna

hallo joyce is het leuk in afrika de race op het filmpje was zeker leuk? je hebt zeker al vrienden gemaakt? ik mis je erg groetjes anna

Eva en Jolanda

Hoi Peter, Marieke, Kim en Joyce,

Wij vinden jullie erg stoer. En wat hebben jullie al veel mee gemaakt! Geweldig! We missen jullie positiviteit, gezellige onverwachte etentjes en jullie aanwezigheid. Geniet van alles wat jullie doen en zien. Succes en heel veel knuffels.

Groetjes, Eva en Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!