pemakijo.reismee.nl

hallo groep 7

Ik mis jullie ook!

Evan , het is hier super mooi we hebben al walvissen gezien en babboons (=bavianen).

En overal waar ik kijk zie ik een palmboom!!

Pelle, we hebben al wel veel suuppeerr aardige mensen ontmoet!

Heel veel daarvan kunnen Zuid-Afrikaans spreken. Als ze “stadig” (=langzaam) spreken kan ik het verstaan!

Cleo en Femke, de klik taal lukt wel hoor –klik- we proberen het steeds –klik- Het is met je tong tegen je gehemelte.

Jamero het eten is hier wel super, het fruit en groenten is veel lekkerder dan in Nederland

Maar voor lekkere kaas en brood moet je in Nederland zijn!!

Meryem, het project is nog niet begonnen. Morgen gaan we naar Klawer en vrijdag gaan we naar de school in de achterbuurt

om flyers op te hangen. Zaterdag begint het project.

Madelief hoe gaat het met Roos?? (niet Roshelle maar m’n hamster!)

Juf, ik ben benieuwd wat ik nog voor mijn aardrijkskunde heb.

Ik heb vandaag een rekentoets gedaan….

Voor de rest:

Met de Babboons (Bavianen heb ik niks hoor!!). We gingen naar Kaap de Goede Hoop (Een bevoorraad punt van de VOC hier werd vers water en fruit ingeslagen voor de verdere reis.) Kaap de Goede Hoop is niet ver van het Robbeneiland. Daar staat de gevangenis waar Nelson Mandela 27 jaar heeft gevangen gezeten.

Toen we bij Kaap de Goede Hoop kwamen wou mijn moeder wat vuil weggooien en opeens komt er uit de bosjes een

mama babboonn aan met een babytje en komt op mama af. Mama stopt het vuil snel onder haar vest.

Haar hele jurk en vest onder de chocola! Toen kwam er zo’n man met een stok en ging mama babboon meteen weg. Even later stonden ik en mijn zusje met een verrekijker Springbokken te kijken en opeens zei Joyce “Kim, er staat een aap naast je!”.

Het liefst wou ik het uit gillen aaaahhhhwww!!

Maar ik ging WEGRENNEN! Moetje raden wat die babboon deed: hij renden achter ons aan!! Me zusje had papas tas vast en zette hem neer. De babboon kwam er op af en ging er in graaien. Mama kwam naar de babboon/baviaan toe en zei: weg jij bij die tas!! Die babboon kwam zo naar voren en deed of ie stoerder en de baas was! Papa riep “ga weg” en toen schrok hij.

Toen kwam die man met de stok weer en weg was ie!!

Babboons/bavianen zijn erg gevoelig voor het overwicht van mannen. Als een vrouw zegt”weg jij!” komt hij juist. Als een man op hem af komt is ie sneller weg.

Gisteren en eergisteren:

Gingen we naar de kust om walvissen te kijken heel mooi! Echt super!!! Dit is allemaal in Hermanus, daar slapen we in de Zoete Inval.

De Tafelberg was ook heel gaaf: Robbeneiland kon je daar zien en het stadion van het WK, cool hoor.

Vandaag zijn we ook naar rotsen geweest om walvissen te zien maar dan andere rotsen. In het plaatsje De Kelders. Joyce is daar heel hard gevallen, ze was Kungfu aan het spelen en sprong op één been naar een volgende rots. Ze viel met haar hoofd tussen de rotsen PIJN! Bloedneus hoofd geschaafd, dikke lip, zere knie. Het gaat nu beter met haar, ze stond net weer Kungfu te doen….

O ja: ze staan hier gewoon midden op de weg je raam te wassen of flyers uit te delen heel raar!

Groetjes kim

p.s. als jullie nog vragen hebben ik wil ze graag beantwoorden dat vind ik leuk

pp.ss. dit is een lange lange lange e-mail!!!

Reacties

Reacties

Franka

En ook voor iemand die niet in groep 7 zit leuk om te lezen Kim!!!!!!

X Franka

opa Ruut en oma Nel

Kim wat een geweldig verhaal, je wordt vast journalist of zoiets, zo doorgaan hoor! xxx opa en oma

makki en lena

heeeey kimmo

we missen je super erg!
de klas heeft het nog niet gezien alleen wij
met de hamster gaat het super
is het leuk?
doe de groeten aan je ouders en je zusje
doei makki en lena xxxxxxxxxxx

tante Bep

hallo familie
wat een belevenisse maken jullie mee ,geniet er maar van ,erg leuk om te lezen .groeten van ons allemaal
xxxx

simon

Het is wel stil in de straat nu jullie er niet spelen,maar de reis die jullie maken is prachtig en zoveel nieuwe en leuke dingen om mee te maken. Veel plezier en een goede reis. Simon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!